...snarare tvärtom. Det är riktigt, riktigt bra.

Jag hör till dem som inte alls jublade när Nintendo utannonserade att de skulle släppa ett fullfjädrat Super Mario-spel i två dimensioner till... Iphone(?). Jag misstänkte, på ganska goda grunder, att Nintendo såklart ville sätta sig till bords hos de andra mikrotransaktionsmiljardärerna som King (Candy Crush), Rovio (Angry Birds) och Supercell (Clash of Clans) - och tänkte att Mario utan vare sig styrkors, styrspak eller knappar aldrig skulle kunna fungera.

Men så skönt det kan vara att ha fel ibland! För Super Mario Run är alltså inte ett kanondåligt spel utan en beroendeframkallande, välgjord, snortight liten spelpärla som på allvar (och hedersord) får mig att glömma bort att jag spelar på mobilen.

Jag bygger upp mitt Mushroom Kingdom för fullt (såhär på fredagskvällen), gör mitt bästa för att krossa mänskliga motståndare i versus-läget och plöjer mig sakteliga genom spelets (sex världar långa) kampanj.

Det borde du också göra. Hela spelet kostar 109 kronor i Sverige och än så länge finns det inga mikrotransaktioner alls. Det kan förstås ändras, så desto större anledning att spela nu istället för att vänta. Den som bara vill testa kan dessutom ladda ned spelet och avnjuta de tre första banorna helt gratis. Nu: tillbaka till Super Mario Run.